Булачак иремә мин кирәк, улым кирәкми

Шундый «кызык» хәлдә калдым. Әлегә бу хакта әти белән әнигә дә, туганнарга да сөйли алмыйм. Әмма күңелемне бушатасым да бик килә. Югыйсә шартлыйм бугай инде. Аннан миңа киңәшләр дә бик кирәк. Сине бер белмәгән кешенең киңәше кайчак күпкә дөресрәк була. Чөнки ул сине жәлләп тормыйча тормыйча бирә киңәшен, күңелеңне төшерүдән курыкмыйча. Ә миңа хәзер туганнарның, дусларның жәлләве кирәкми. Иң мөһиме – дөрес карар кабул итәргә кирәк, чөнки киләчәк тормышым шуннан тора. 
Беренче ирем белән 5 ел элек аерылыштым. Аңа кияүгә чыгуым ялгыш булган инде ул. Мин моны туйлар узуга аңладым. Характерлар туры килми дип әйтәләр бит әле. Менә безнеке нәкъ шулай иде. Бер түбә астында берничек яши торган кешеләр түгел идек без. Тик араны өзәргә соң иде инде – бала көтә идем. Әмма барыбер бала туганчы да бергә яшәп бетеп булмады... 
Ир-ат ягына борылып та карамам дигән идем, тик язмыштан узмыш юк диләр бит. 
Бер ел элек таныштык без, очраша башладык. Мин аерылган икәнемне, балам барлыгын танышуга әйттем аңа. Соңыннан сүзе булмасын, кем белән йөргәнен белсен дип. Аннан бит мин кабат сайлаган кеше балама ата да булырга тиеш иде. 
Улым белән алар уртак телне тиз таптылар. Үз әтисен бөтенләй белмәгән бала кемгә дә «әти» дип әйтә ала бугай ул. Тегесе килгән саен аңа дип нәрсә дә булса кыстырып килә иде: йә берәр уенчык, йә шоколад. Кая барсак та, өчәү бардык: улымны үзебездән калдырмадым. 
Ул өйләнешү турында сүз кузгатты. Мин моңа әзер идем инде – эшләрнең шуңа барганын сизә идем. «Туй ясыйбыз», – дип тә ул үзе әйтте. Миңа аның кирәге дә бик юк иде инде – бер тапкыр күрдем бит. Аныңча булсын дип кенә ризалаштым. Инде менә туйга җыенабыз. Барысы да кешеләрнеке кебек булды: әти-әнисе белән сорарга да килделәр. Туй көне билгеле, кунакларга чакырулар инде әзерләнгән, таратмаган гына әле. 
Таратырбызмы, юкмы, инде белмим. Менә нинди хәл килеп чыкты. Туйдан соң без аның фатирында яшәргә тиеш (без хәзер улым белән әниләр янында торабыз). Бер атна элек ул миңа килде дә: «Без анда икәү генә күчәрбез», – ди. «Ничек инде икәү генә дим? Ә улым?» – дим аптырап. «Ул әбисе белән бабасы янында калыр. Кешеләр шулай итә бит. Син бит миңа бала табачаксың, уртак балабыз барыбер булачак», – ди. Баксаң, аның әти-әнисе шулай уйлый икән! Ә ул алар сүзен кабатлый! 
Инде миңа нишләргә икән хәзер?
Үзем бер карарга килмичә бу хакта әти белән әнигә дә әйтмичә торам әле. Ә ннидидер карар кабул итәргә инде вакыт. Балам барлыгын башта ук белмәсә дә бу кадәр ачу килмәс иде. Үзе дә белде, әти-әниләре дә. Ташлап калдырырга уенчык түгел бит ул. 
Гөлназ, Казан. (исемемне, зинһар, үзгәртеп чыгарыгыз)

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (38)
Cимвол калды:
  • 26 гыйнвар 2021 - 17:13
    Без имени
    Ахырдан укенерсен бит ,я бала бэлэн бар я аргызны Оз ,
  • 25 гыйнвар 2021 - 18:38
    Без имени
    Баладан да газиз кем бар доньяда!!!
  • 25 гыйнвар 2021 - 09:46
    Без имени
    Ир диеп баланы ятим италар мени, ил бетмаса ир бетми ул, баланны да, узенне да ярата, хормат ита торган чын ир табылыр але, ашыкма, баланны яратып рахатланеп яша
  • 25 гыйнвар 2021 - 09:42
    Без имени
    Бергэ тора башлауга ул сине балан белэн аралаштыртмаячак. Уз фикере булмаган кеше тормыш итэргэдэ яраксыз ул....
  • 25 гыйнвар 2021 - 07:50
    Без имени
    Узегез эйтеп торасыз -уенчык тугел бит ул ташлап калдырырга дип. Баоагызны ташлап китеп, гомергэ укенерсез. Рэнжетмэгез сабыйны. Э бу иргэ килгэндэ-ойлэнмэс борын эти-энисе сузен сойли, уз фикере булырга тиеш бит инде. Ташлагыз аны. Э насыйп ярыгыз очрар.
  • 25 гыйнвар 2021 - 07:28
    Без имени
    Мин баламны иргэ алмаштырмас идем. Бала бит ул Аллаhа тагэлэнен ииин зур бул. Балбагерь ите!
  • 25 гыйнвар 2021 - 06:16
    Без имени
    Баланы уз итмэгэч ул ир тугел, баланы ана алыштырмыйлар. Уз бэхетен алда эле синен
  • 24 гыйнвар 2021 - 22:12
    Без имени
    Сина нэрсэгэ ул.баланны алыштырма.рэхэтлэнеп Балан белэн Тор.ил бетмэсэ Ир бетми.
  • 24 гыйнвар 2021 - 21:58
    Без имени
    Качыгыз пока сон тугел! Игелек курсэтмэячэк андый таш йорэкле кеше.
  • 24 гыйнвар 2021 - 20:45
    Без имени
    Кач тизрәк бу егеттән, әни кешегә бала беренче чиратта, баласызны эзләсен!
  • 24 гыйнвар 2021 - 18:06
    Без имени
    Андый Иргэ кияугэ чыгарга кинэш итмим, балагыз хэзер ук артык икэнен сиздерэ бит, ул ана эти булмаячак, бала кимсенеп яшэр.
  • 24 гыйнвар 2021 - 17:37
    Без имени
    Исем сез чыгарыгыз, зинхар. Минем танышым, баласын эти-эниенэ калдырып Ире белэн башка чыкты лар. Нэтижэ дэ бала узенэ кул салды.
  • 24 гыйнвар 2021 - 14:18
    Без имени
    Ир дип бала ташламыйлар инде
  • 24 гыйнвар 2021 - 13:02
    Без имени
    Балан сыймагач бу кешенен сина кирэге юктыр дип уйлыйм. Бала энидэн калырга тиеш тугел.
  • 24 гыйнвар 2021 - 07:50
    Без имени
    Ир очен газиз баланы калдыру башыма сыймый, ирлэр бетмэс, баланы уз итучесе табылыр, баланны иргэ алыштырма
  • 23 гыйнвар 2021 - 23:37
    Без имени
    Сез ана кияргэ чыксагыз,бик бэхетсез булачаксыз,балагызны да бэхетсез итэсез.ашыкмагыз уз бэхетегезне табарсыз тик Анын белэн тугел.эти энисе нэрсэ эйтсэ шуны эшли торган ир, ир тугел.ялгыша курмэгез.
  • 23 гыйнвар 2021 - 23:11
    Без имени
    Эзе булмасын.
  • 23 гыйнвар 2021 - 21:26
    Без имени
    Сина Ир табылыр э балага эни беренче урында.Син узенне Балан урынына куеп карада аннары уйларсын нишлэргэ икэнен.
  • 23 гыйнвар 2021 - 21:08
    Без имени
    Ялгышырсын ,эгэр ризалашсан.икегэ буленп яшэп булмый. ,...
  • 23 гыйнвар 2021 - 19:51
    Без имени
    Бүген шундый шарт куя икән, иртәгә тагы да кәттәрәген уйлап табачак! Үзе тапмаса, ата- анасы. Бер үк тармага икенче тапкыр басасын түгелме, сенлем?
  • 23 гыйнвар 2021 - 19:40
    Без имени
    Сенелем ашыкма туйга хэтле шундый суз булгач тормыш булмый ул синен балан аларга кирэк тугел бала белэн кучкэч пропискага керэсез шунардан куркалар бер чыгып карагансын ашыкма сине хэрмэт итеп яздым Фэнужэ апан!!!
  • 23 гыйнвар 2021 - 19:38
    Без имени
    Туй ясамаска, кияуга бу кешегэ чыкмаска,энисенэ баласын калдырырга кушкан ир, ир тугел инде,монда чын сою дэ юк, ялгышма, сина язган кеше очраячак ул.
  • 23 гыйнвар 2021 - 19:18
    Без имени
    Уйлап та торасы юк, ниндидер ир дип, уз туган баланы калдырмыйлар, бала кунелен уйла. Ул сине кичермиячэк.
  • 23 гыйнвар 2021 - 18:53
    Без имени
    Сеңлем үзеңне чынлап яратса балаңны да үз итәр иде артмас иде балаң
  • 23 гыйнвар 2021 - 17:41
    Без имени
    Үзеңне улың урынына куеп карарга киңәш итәм, аңа әнисенең иң кирәк чагы
  • 23 гыйнвар 2021 - 17:16
    Без имени
    Баланын ни гаебе бар, Ир ат жинел уйлый
  • 23 гыйнвар 2021 - 16:59
    Без имени
    Газиз баламны теляся нинди иргя алыштыраммы мин?....Алла сакласын!!!!
  • 23 гыйнвар 2021 - 16:26
    Без имени
    Качырга аннан .Доньяда ин кадерле кеше бала .
  • 23 гыйнвар 2021 - 16:03
    Без имени
    Бу кешедэн тизерэк качарга кирэк, узенэ ир кирэк дип болай да этисез баланы энисез дэ калдырмассын инде, бер тапкыр авызыннан мондый суз чыккач ул барыбер баланы уз итмэячэк, уртак балалар тугач бигерэк тэ. Ирлэр бетмэс ул, баланы ятим итэ курмэ
  • 23 гыйнвар 2021 - 15:49
    Без имени
    Синен баланны телэмэгэн кешедэн ерак торырга кирэк ничек инде бала энисе исэн килеш эби бабайда усэргэ тиешш балага эни кирэк ана
  • 23 гыйнвар 2021 - 15:08
    Без имени
    Икесега хаталанасын ,үҙ аҡылы юҡ,баланың яҙмышы иң уйнама,баребер бәхетле булмассын
  • 23 гыйнвар 2021 - 14:06
    Без имени
    Үз фикере,үз аңы белән яшәмәгән кеше белән ничек тормыш корып булсын инде
  • 23 гыйнвар 2021 - 13:11
    Без имени
    Акыллым, агар сине яратса ул алай эшларга тиеш тугел дип уйлыйм. Хазер ук уз кунеле ничек айтэ шуны эшламича, эти _ энисе сузе белан барса, аннары нарса була. Минем 2 улым ойланган, мин бервакытта аларнын телакларена каршы килмадем. Харкем бэхетле булырга хаклы. Бала энкэ белан усарга тиеш, Дэу эни никадар яхшы булсада.
  • 23 гыйнвар 2021 - 13:09
    Без имени
    Ниндидер ир-ат белән язмышны бәйлим дип мин баламнан баш тартмас идем. Ярый, әби бабасында торсын да ди, балага әни назы кирәк бит. Алга таба аның бн бөтенләй аралаштырмаска да мөмкин бит. Аннан соң әти-әнисе сүзеннән чыкмаган , үз фикерен әйтә, аңлата алмаган кеше бн ничек яшәргә, тулысынча ышанырга ,таянырга кирәк ?
  • 23 гыйнвар 2021 - 09:50
    Без имени
    Хэерле кеннэр! Сенлем эгэр сине чын лап яратса баланны да узенеке кебек якын курер иде. Берничек тэ баланнан аермас иде. Икенчедэн анын эти энисе сезнен тормышка гомер буе кысылачак, малайларына нишлэргэ кинэшлэр биреп торачак. Эле эш узмаган ялгыша курмэ
  • 23 гыйнвар 2021 - 01:22
    Без имени
    Баланы ничек калдырасын инде, араны озегез пока не поздно
  • 23 гыйнвар 2021 - 00:08
    Без имени
    Андый ирнен булуыннан булмавы яхшырак алдагысын бер алла гына белэ бит😮😟
  • 22 гыйнвар 2021 - 19:15
    Без имени
    Бала сезнен жаваплылыкта, ничек ул отдельно торсын ди? Бу проблеманы алдан ук хэл итэргэ кирэк, сонрак ул кеше бала белэн торырга телэмэсэ, нишлэрсез? Катгый торырга кирэк. Э инде риза булмаса, нигэ ана кияугэ чыгарга?
Хәзер укыйлар
  • Кар патшабикәсе Билгеләнгән вакытта кафеда иде инде кыз. Ишекне ачып керде дә, ярым буш залга күз йөртеп, үзенә кирәкле кешене эзләде. Гомерендә беренче күрүе булса да, ул аны әллә каян таныды. «Снежная королева!» – дигән уй сызылып үтте кабат. Ханбикәләрдәй затлы иде ханым.
    7554
    1
    105
  • Хәшәрәт – Әни, без Фәридә белән өйләнешергә булдык. Син каршы түгелсең бит, әйеме? Зөлфия, улының бу хәбәренә күптән әзер булса да, каушап калды. Бу минутта теленнән нинди генә сүз төшсә дә, ничектер урынсыз, ялгыш булыр кебек тоелды.
    5797
    1
    93
  • Тапшырылмаган имтихан Без еш кына: «Күргәннәрдән китап язырлык, кино төшерерлек», – дибез. Беркемнең дә язмышы ал да гөл түгел. Тик кайберәүләр, аның кире якларын оста итеп яшерә,
    4796
    4
    76
  • Салават Илсөянең гомерен коткарып калган Җырчы Илсөя Бәдретдинова Салаватка: «Минем гомеремне коткарып калучым», – ди. Болай әйтүенең сәбәбе белән кызыксындык. 
    12964
    4
    65
  • Гомернең ике яры Бездә бүген – дебют! Гөлнур Сафиуллинаның дебюты! Ниһаять!.. Аның хикәяләр яза башлавын бик көткән идек без. Хәер, Гөлнурның журналист язмалары ук чын хикәя итеп кабул ителә: йә елмаеп, йә күз яшьләрен тыярга тырышып укыйсың... Ә геройлары үзенә охшаган: тыйнак, акыллы, сизгер күңелле, серле... Кечкенә генә бер сүзе, карашы, хәрәкәте белән дөньяларны үзгәртә, гап-гади тормышны ямьгә төрә белгән... Менә шулай! Хикәяләрендә – фәлсәфә, хисләр, сизгер хатын-кыз йөрәге, тагын әллә ниләр – кыскасы, өр-яңа халәт!
    3987
    5
    45
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 25 февраль 2021 - 18:08
    Без имени
    Урыска кияъгщ чыкмаган инде ул , чыкса . ьщллщп тормас иде . Щнисе хат язган бит , алып кайтма авылга диеп . Димщк , рус егетенщ чыкмыйча , икенче берщъгщ , яратмаган кешесенщ чыккан кияъгщ дщ . Яратмаган кешесе булгач . улында яратмый инде , оныгында . Щ язылышы , чыннан да , килделе - киттеле . икенче тцрлерщк . матур итеп язарга була иде .
    Язмыш җиле
  • 25 февраль 2021 - 19:23
    Без имени
    Мило
    «Әни, син мине әллә Парижда дип беләсеңме?!»
  • 25 февраль 2021 - 05:31
    Без имени
    Бик матур язылган. Нэжибэ апа шул. Э карт бик кызганыч. Ник балалары шулай михербансыз булган?!. Анлашылмый. Кузгэ яшьлэр килдеее.
     Тукталыш
  • 24 февраль 2021 - 11:47
    Без имени
    Еладым….
    Вәгъдә йөзеге